loader image
5 ok amiért érdemes megfontolnia elavult biztonsági mentési rendszere leváltását

5 ok amiért érdemes megfontolnia elavult biztonsági mentési rendszere leváltását

Tartalomjegyzék

Attól, hogy cége rendelkezik valamilyen biztonsági mentési rendszerrel, adatai nincsenek feltétlenül biztonságban. Tömegesen vannak forgalomban olyan biztonsági mentési szoftverek, háttértárolók, amiknek a kezelése folyamatos munkát ad az informatikusoknak, miközben leginkább csak a hamis biztonságérzet keltésére alkalmas. Tudomásul kell venni végre, hogy az elmúlt években a cégek környezete, fenyegetettsége megváltozott. Ebben a világban az évekkel ezelőtt beszerzett biztonsági mentési rendszerek már nem megfelelőek.

A Veeam 1500 IT szakemberre kiterjedő felméréséből kiderül, hogy 98 százalékuk lecserélné régi, elavult mentési megoldását. És Ön?


Segítünk a döntésben, felsoroljuk az 5 legütősebb érvet a váltás mellett.

1.  ok: A jelenlegi mentési rendszere nem megbízható

A legtöbben a megbízhatóság (vagyis éppen annak hiánya) miatt cserélik le elsődleges backup rendszerüket. 20, vagy akár 30 éve megírt programokkal lehetetlen védekezni a mai támadások ellen! Ha ehhez hozzávesszük még az ősi adatbázisokat, amik a sok hiba miatt akár teljes adatvesztéshez is vezethetnek, nyugodtan állíthatjuk, hogy a muzeális mentési rendszerek üzemeltetői időzített bombán ülnek.

Sok ilyen régi megoldásnál hiányzik a helyreállított adatok ellenőrzésének lehetősége, vagy csak bizonyos platformokon (pl. VMWare) teszik azt lehetővé. Az elavult mentési rendszerek jellemzője, hogy amikor látszik is valami probléma, mire sikerül kideríteni az okát, már túl késő. Egy korszerű rendszer stabil, megbízható, logikus, és a kezeléséhez sem igényelhet doktori fokozatot.

2.  ok: Az adatvédelem összköltsége magas

Ha az adatvédelem költsége kerül szóba, a legegyszerűbb a hagyományos költségekre – hardver, szoftver, tárolás – összpontosítani. Ha valaki egy hardver foglyává válik, a költségek az egekbe mehetnek. Ilyenkor a hozzá kapcsolt szoftverben sincs elég mozgástér, nem válogathat az alternatívák között. Sok szoftverhez léteznek kiegészítők, másodlagos komponensek, vagy igénybe vehető szolgáltatások – ezeket sem szabad kihagyni a kalkulációból.

Ami a tárolást illeti, itt mindenkinek vannak valamilyen élményei rejtett díjakkal és (adat)korlátozásokkal kapcsolatban. Egyszerűen megnevezni a biztos megoldás lehetetlen. Meg kell találni az elfogadható ártartományon belül a teljesítmény, a gazdaságosság és a helyreállítási SLA egyensúlyát.

Fel kell készülni a legrosszabbra is: nem szabad figyelmen kívül hagyni a leállás és az adatvesztés költségét sem. Egy magas prioritású alkalmazás kiesése önmagában is akár több millió forintos veszteséget is okozhat, de az adatvesztés további következményekkel: akár fontos ügyfelek elvesztésével, valamint cég jó hírnevének sérülésével is járhat.

A backup költségeibe nemcsak a beszerzési árat, hanem a teljes betanulás és az üzemeltetés költségét is be kell számítani. Figyelembe kell venni az esetleges kieső időt is, amit az infomatikusok a mentéssel kapcsolatos munkákra fordítanak ahelyett, hogy más projekteken dolgoznának.

3.  ok: Nem érdemes az egyszerű megtérülést keresni

Sok szoftvergyártó tesz ígéretet arra, hogy a termékébe való befektetés ennyi, vagy annyi idő alatt megtérül. A vásárlási döntést ugyan erősen befolyásolhatja egy szép megtérülési (ROI) mutató, a napi munka során azonban a legtöbben elfeledkeznek róla. Érdemes szem előtt tartani, hogy a biztonsági mentésből származó megtérülés nehezen értelmezhető. (Kicsit olyan ez, mint egy lakásbiztosítás. Ha nincs káresemény, hogyan mérhető a biztosítás megtérülése?)

A megtérülési megfontolásoknál fontos figyelembe venni, hogy alapvetően az adatok védelméről van szó. Az adatok biztonsága, azok ismételt használata, “munkába állítása” az üzlet elsődleges érdeke, ami nem fejezhető ki egy egyszerű képlet segítségével.

4.  ok: Bonyolult működés, lassú helyreállítás

A termékbemutatók alkalmával ugyan minden gyorsan és zökkenőmentesen történik, de a használat során gyakran kiderül, hogy az alkalmazás felépítéséből adódó rugalmassága, a konfiguráció, a pillanatfelvételek készítése, az integrációs lehetőségek, a replikációs képességek messze vannak a tökéletestől. Hosszú időbe, akár évekbe is beletelhet, mire ezekből az eszközökből sikerül kihozni a megfelelő teljesítményt.

A másik kulcsfontosságú faktor a helyreállítási sebesség és a rugalmasság. Az, hogy a helyreállítás működik önmagában nem szenzáció. A kérdés inkább az, milyen könnyen és milyen gyorsan valósul ez meg. Érdemes megnézni, hány kattintás is szüksége valami egyszerű dolog, például egy email helyreállításához. Meg fog lepődni!

Ami a rugalmasságot illeti, sok megoldásból hiányoznak a speciális, részleges  helyreállítási lehetőségek, a skálázhatóság, a gyártók egyedül az adatok tömeges helyreállítására fókuszálnak. Számos alkalmazásból hiányzik az önkiszolgáló helyreállítási képesség. Ennek hiányában az IT szakember távollétében megáll az élet.

5.  ok: Túl sok időt és erőforrást emészt fel a biztonsági mentés

A biztonsági mentési szoftver használatának egyszerűsége olyan szempont, amit nem lehet eléggé hangsúlyozni. Ennek ellenére a backup szoftver “babusgatására” mindenképpen szüksége van. Tagadhatatlan, hogy túl sok olyan szoftver van ezen a piacon, ami túlbonyolított, nehezen kezelhető. Más mentési szoftverekkel ugyan minden megoldható, de szkriptelési, vagy PowerShell szintű tudás kell a beállításukhoz. Nem megoldhatatlan feladat, de a legtöbb ember egy feladat megoldásához vesz szoftvert, nem pedig hogy még több feladatot vegyen a nyakába.

A másik fontos, hogy a mentési rendszer a céggel együtt növekedhessen. (Olyan ez, mint az állítható derekú nadrág, ami rugalmasan bővíthető egy kiadós vasárnapi ebéd után.) Ha egy új NAS eszköz vásárlása, vagy a felhős tároló váltása miatt változik az adatvédelmi stratégia, ne okozzon ez feltétlenül álmatlan éjszakát.

Ismerősek  a felsorolt problémák? Sikerült meggyőznünk, hogy itt az ideje lecserélni elavult biztonsági mentési rendszerét. Mi segítünk megtalálni az ideális megoldást, vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal!

Elnyerte a tetszését cikkünk?
Ossza meg másokkal is!
Megosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-en
Megosztás Linkedin-en
Megosztás Email-ben
Legutóbbi bejegyzéseink